Follow by Email

Τρίτη, 9 Μαΐου 2017

Βιβλία. Η αγάπη ξεκινά από το σπίτι.

Η επίδραση της ύπαρξης βιβλίων στο σπίτι εξετάστηκε με μια μεγαλη έρευνα 20 χρόνων σε 42 χώρες ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ 31 Οκτωβρίου 2016 Η δίψα για μάθηση γεννιέται από το σπίτι και τώρα η επιστήμη έρχεται να τεκμηριώσει τα οφέλη αφού η μεγάλη έρευνα που χρειάστηκε 20 χρόνια για να ολοκληρωθεί, εξέτασε ανθρώπους σε 42 χώρες και διαπίστωσε πως όσο πιο πολλά βιβλία υπάρχουν σε ένα σπίτι τόσο πιο αυξάνεται το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών αργότερα στη ζωη τους. Το αντίθετα συμβαίνει με την εξέλιξη των παιδιών που μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον δίχως βιβλία. Η επικεφαλής της έρευνας, καθηγήτρια κοινωνιολογίας του πανεπιστημίου της Νεβάδα, Mariah Evans, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γονείς, είτε είναι πλούσιοι είτε φτωχοί, είτε περισσότερο ή λιγότερο μορφωμένοι οι ίδιοι, αν διαθέτουν μια βιβλιοθήκη στο σπίτι τους, έστω και αν δεν είναι μεγάλη, συμβάλλουν πολύ καθοριστικά στο να αποκτήσουν τα παιδιά τους στη συνέχεια ένα καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης. Το πόρισμα σπάει στεγανά που υπήρχαν εδώ και πολλά χρόνια: δηλαδή ότι ο σημαντικότερος παράγοντας για το μορφωτικό επίπεδο ενός παιδιού στη ζωή του είναι το πόσα χρόνια θα σπουδάζει, πράγμα που έδειχνε να εξαρτάται κυρίως βάσει του μορφωτικού επιπέδου των γονέων του. Όμως η έρευνα δείχνει ένα παιδί που μεγαλώνει σε σπίτι με το ερέθισμα της βιβλιοθήκης, έχει ουσιαστικά την ίδια ωφέλεια με ένα παιδί που ανατρέφεται από γονείς με ανώτερη εκπαίδευση. Η επίδραση της βιβλιοθήκης δείχνει να διαφέρει από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα στην Κίνα εκτιμάται ότι 500 ή περισσότερα βιβλία σε ένα σπίτι «προσθέτουν» κατά μέσο όρο 6,6 περισσότερα χρόνια εκπαίδευσης. Στις ΗΠΑ ο αριθμός των πρόσθετων χρόνων εκπαίδευσης είναι 2,4 χρόνια. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο μέσος όρος είναι 3,2 χρόνια ενώ όσο μεγαλύτερος ο αριθμός των βιβλίων, τόσο περισσότερα φαίνεται να είναι και τα οφέλη. Παρόλα αυτά η βιβλιοθήκη δεν χρειάζεται να είναι τεράστια για να αποδώσει, λέει η δρ Evans αφού «κάθε επιπλέον βιβλίο έχει μεγαλύτερη επίδραση στην απόδοση κάποιου που έχει μόνο μια μικρή βιβλιοθήκη στο σπίτι από ό, τι στην απόδοση κάποιου που βρίσκεται σε ένα σπίτι που ξεχειλίζει από βιβλία. Το δεύτερο βιβλίο και το τρίτο βιβλίο έχουν πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο από ό, τι το 102η ή 103ο». [Πηγή: www.doctv.gr]Η επίδραση της ύπαρξης βιβλίων στο σπίτι εξετάστηκε με μια μεγαλη έρευνα 20 χρόνων σε 42 χώρες ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ 31 Οκτωβρίου 2016 Η δίψα για μάθηση γεννιέται από το σπίτι και τώρα η επιστήμη έρχεται να τεκμηριώσει τα οφέλη αφού η μεγάλη έρευνα που χρειάστηκε 20 χρόνια για να ολοκληρωθεί, εξέτασε ανθρώπους σε 42 χώρες και διαπίστωσε πως όσο πιο πολλά βιβλία υπάρχουν σε ένα σπίτι τόσο πιο αυξάνεται το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών αργότερα στη ζωη τους. Το αντίθετα συμβαίνει με την εξέλιξη των παιδιών που μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον δίχως βιβλία. Η επικεφαλής της έρευνας, καθηγήτρια κοινωνιολογίας του πανεπιστημίου της Νεβάδα, Mariah Evans, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γονείς, είτε είναι πλούσιοι είτε φτωχοί, είτε περισσότερο ή λιγότερο μορφωμένοι οι ίδιοι, αν διαθέτουν μια βιβλιοθήκη στο σπίτι τους, έστω και αν δεν είναι μεγάλη, συμβάλλουν πολύ καθοριστικά στο να αποκτήσουν τα παιδιά τους στη συνέχεια ένα καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης. Το πόρισμα σπάει στεγανά που υπήρχαν εδώ και πολλά χρόνια: δηλαδή ότι ο σημαντικότερος παράγοντας για το μορφωτικό επίπεδο ενός παιδιού στη ζωή του είναι το πόσα χρόνια θα σπουδάζει, πράγμα που έδειχνε να εξαρτάται κυρίως βάσει του μορφωτικού επιπέδου των γονέων του. Όμως η έρευνα δείχνει ένα παιδί που μεγαλώνει σε σπίτι με το ερέθισμα της βιβλιοθήκης, έχει ουσιαστικά την ίδια ωφέλεια με ένα παιδί που ανατρέφεται από γονείς με ανώτερη εκπαίδευση. Η επίδραση της βιβλιοθήκης δείχνει να διαφέρει από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα στην Κίνα εκτιμάται ότι 500 ή περισσότερα βιβλία σε ένα σπίτι «προσθέτουν» κατά μέσο όρο 6,6 περισσότερα χρόνια εκπαίδευσης. Στις ΗΠΑ ο αριθμός των πρόσθετων χρόνων εκπαίδευσης είναι 2,4 χρόνια. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο μέσος όρος είναι 3,2 χρόνια ενώ όσο μεγαλύτερος ο αριθμός των βιβλίων, τόσο περισσότερα φαίνεται να είναι και τα οφέλη. Παρόλα αυτά η βιβλιοθήκη δεν χρειάζεται να είναι τεράστια για να αποδώσει, λέει η δρ Evans αφού «κάθε επιπλέον βιβλίο έχει μεγαλύτερη επίδραση στην απόδοση κάποιου που έχει μόνο μια μικρή βιβλιοθήκη στο σπίτι από ό, τι στην απόδοση κάποιου που βρίσκεται σε ένα σπίτι που ξεχειλίζει από βιβλία. Το δεύτερο βιβλίο και το τρίτο βιβλίο έχουν πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο από ό, τι το 102η ή 103ο». [Πηγή: www.doctv.gr]Η επίδραση της ύπαρξης βιβλίων στο σπίτι εξετάστηκε με μια μεγάλη έρευνα 20 χρόνων σε 42 χώρες.
Η δίψα για μάθηση γεννιέται από το σπίτι και τώρα η επιστήμη έρχεται να τεκμηριώσει τα οφέλη αφού η μεγάλη έρευνα που χρειάστηκε 20 χρόνια για να ολοκληρωθεί, εξέτασε ανθρώπους σε 42 χώρες και διαπίστωσε πως όσο πιο πολλά βιβλία υπάρχουν σε ένα σπίτι τόσο πιο αυξάνεται το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών αργότερα στη ζωή τους.
Το αντίθετα συμβαίνει με την εξέλιξη των παιδιών που μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον δίχως βιβλία. Η επικεφαλής της έρευνας, καθηγήτρια κοινωνιολογίας του πανεπιστημίου της Νεβάδα, Mariah Evans, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γονείς, είτε είναι πλούσιοι είτε φτωχοί, είτε περισσότερο ή λιγότερο μορφωμένοι οι ίδιοι, αν διαθέτουν μια βιβλιοθήκη στο σπίτι τους, έστω και αν δεν είναι μεγάλη, συμβάλλουν πολύ καθοριστικά στο να αποκτήσουν τα παιδιά τους στη συνέχεια ένα καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης.
Το πόρισμα σπάει στεγανά που υπήρχαν εδώ και πολλά χρόνια: δηλαδή ότι ο σημαντικότερος παράγοντας για το μορφωτικό επίπεδο ενός παιδιού στη ζωή του είναι το πόσα χρόνια θα σπουδάζει, πράγμα που έδειχνε να εξαρτάται κυρίως βάσει του μορφωτικού επιπέδου των γονέων του. Όμως η έρευνα δείχνει ένα παιδί που μεγαλώνει σε σπίτι με το ερέθισμα της βιβλιοθήκης, έχει ουσιαστικά την ίδια ωφέλεια με ένα παιδί που ανατρέφεται από γονείς με ανώτερη εκπαίδευση. Η επίδραση της βιβλιοθήκης δείχνει να διαφέρει από χώρα σε χώρα.
Για παράδειγμα στην Κίνα εκτιμάται ότι 500 ή περισσότερα βιβλία σε ένα σπίτι «προσθέτουν» κατά μέσο όρο 6,6 περισσότερα χρόνια εκπαίδευσης. Στις ΗΠΑ ο αριθμός των πρόσθετων χρόνων εκπαίδευσης είναι 2,4 χρόνια. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο μέσος όρος είναι 3,2 χρόνια ενώ όσο μεγαλύτερος ο αριθμός των βιβλίων, τόσο περισσότερα φαίνεται να είναι και τα οφέλη.
Παρόλα αυτά η βιβλιοθήκη δεν χρειάζεται να είναι τεράστια για να αποδώσει, λέει η δρ Evans αφού «κάθε επιπλέον βιβλίο έχει μεγαλύτερη επίδραση στην απόδοση κάποιου που έχει μόνο μια μικρή βιβλιοθήκη στο σπίτι από ό, τι στην απόδοση κάποιου που βρίσκεται σε ένα σπίτι που ξεχειλίζει από βιβλία. Το δεύτερο βιβλίο και το τρίτο βιβλίο έχουν πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο από ό, τι το 102η ή 103ο».
Αθηνά Λεβέντη
ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ [Πηγή: www.doctv.gr]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου